تبلیغات
نورالدین بزله - مصاحبه پرمحتوا با استاد نورالدین بزله
 
درباره وبلاگ


طرفداران نورالدین بزله
این وبلاگ به هیچ اندیشه ای وابسته نیست و طبق قوانین میهن بلاگ است.همچنین توسط چند نفر از دوستداران هنرمند نورالدین بزله اقدام به فعالیت می كند.
09188314454-09359585134

مدیر وبلاگ : كاك ئاوات محمدی
نظرسنجی
به نظرشما كدامیك ازخوانندگان زیرنقش به سزایی درموسیقی كردی ایفا می كنند؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
نورالدین بزله
به وبلاگ طرفداران هنرمندكرد زبان ومردمی، نورالدین بزله خوش آمدید
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM

باسلام خدمت بازدید کنندگان وهوادارن و دوستداران استاد نورالدین بزله

اگرمی خواهید این بزرگوار را بیشتر بشناسید حتما این مصاحبه رو که از سایت استاد بزله کپی کردم رو بخونید.

مردی از همه رموز مردمی آگاه ، نورالدین از محدود خوانندگان فرهیخته منطقه ماست که در خلال سالهای خوانندگی اش توانسته است ارزش و اعتبار خود را حفظ کند ، آشنایی اش با موسیقی ، ذوق لطیفش در انتخاب و درک شعر و ترانه ، صدای پرقدرت و غیر تقلیدی و جذابش ، هنرمندی در خور تحسین ساخته است .
1) استقبال مردم و طرفداران صدای نورالدین :
*اگر این مهر و محبت شما به سوی من جاری باشد در آینده برای شما خواننده ای خواهم شد بی نقص چون از نورالدین کم دیده اید و شنیده اید و زیادش مانده است . و اگر میسر نشد جسمم یاری نکرد یک چیز می ماند تا آن لحظه که باید برای ابد بروم که نورالدین چه دیروز ، چه امروز ، چه فردا با آوازهایش هرگز دروغ نگفته ، نمیگوید و نخواهد گفت . احساسم واقعی ، دردم درد ، شادی جاری در آوازهایم از سر شوق ...
من به پناه مهر شما ایستاده ام همیشه کوشیده ام کنار مردم ایستاده بایستم چون ایستادگان پیروزند .
زندگی در صدف خویش گوهر ساختن است
دردل کوره فرورفتن ونگداختن است
هنرزنده دلان خواب و پریشانی نیست
از همین خاک جهان دگری ساختن است
2) تاثیر اشعار کردی در بین آواز های غیر کردی و شاعران کرد زبان که اشعار و ترانه های فارسی سروده اند .
*عمق و ریشه اشعار کردی را باید میان آواز های به یاد ماندنی چون آواز " بیقرار " به خوانندگی منوچهر همایون پور و تنظیم مرتضی گرگین زاده در ابوعطا دید ، " ترانه بی قرار " یکی از زیبا ترین ومعروف ترین ترانه های کردی است که نام اصلی آن " ورگیری " که آقای جلال الدین اعتمادی برای آن نام بیقرار انتخاب کرده اند و به فارسی برگردانده شده و برای اولین بار در فیلم گل نساء خوانده شد و در صفحه ضبط گردید و چندین بار در رادیو پخش شد و یکی از بهترین آهنگهای محلی سال معرفی شد .
" مجله موزیک ایران سال سوم شماره نهم بهمن ماه 1333 صفحه 21 "
شاعر گرانمایه ونام آشنای کرمانشاهی رحیم معینی کرمانشاهی که ترانه هایش رابزرگان موسیقی هم چون زنده یاد همایون خرم و جواد لشگری و بزرگان آواز چون بنان اجرا کرده اند . که کم نیستند امثال ایشان که هر کدام نگینی درخشان بر تاج هنر کرمانشاه هستند .
3) چرا خواننده آزاد :
اعتقاد به لقب خواننده آزاد ندارم ، خواننده ای که در نزد مردم به درستی جایگاه خود را پیدا کند آزاد یا غیر آزاد ندارد من در طول سالهایی که کار موزیک انجام داده ام سعییم بر این بوده که شعر ها وترانه های من در چهار چوب ادب و شان و در خور موسیقی کردی باشد .
که آزادانه بتوانم آن شعر های فولکلوریکی که حتی از زبان مادران در حین شیر دادن به نوزادان شان زمزمه می کردند را بدون کم و کاست در خدمت مخاطبان قرار دهم .
4) موسیقی و این همه هیاهویی که در زمینه خوانندگی در منطقه کرمانشاه به پاست را چگونه تفسیر می کنید ؟
پرونده ی موسیقی بین 450- 500 سال پیش بسته شده است اگر ما بخواهیم مدرک لیسانس موسیقی را کسب نماییم باید قطعه های باخ- بتهوون
مورسارد را بنوازیم 450-500 سال پیش نواخته شده است .
و نیز اگر بخواهیم دکترای موسیقی را کسب کنیم باید 24 قطعه پا گا نی نی را بنوازیم که ان هم 500 سال پیش نواخته شده است نتیجه می گیریم : که موسیقی هیچ پیشرفتی نداشته است . جدا از خوانندگان تقلیدی که در کرمانشاه وجود دارد خوانندگانی پیدا می شوند که جنس و کوالیتا صداشون حرف های برای گفتن دارند اما متاسفانه اشعار و الفاظی در آهنگ هایشان شنیده می شود که کاملا مایوس کننده و شان موسیقی فرهنگ و غنی کرد را به راحتی زیر سوال می برند .

5) آلبوم رسمی :
باید بدانیم موسیقی کردی به دو بخش تقسیم می شود . الف ) کرمانج ب) کرمانشاه
امیدوارم که روزی برسد شعر ها و آهنگ ها و مقامهایی که از پدر بزرگم حاج مراد کمالی به صورت سینه به سینه به من رسیده که به دو آلبوم تقسیم می شود در اختیار مخاطبینم قرار دهم ، امید دارم روزی اسپانسری لایق و شایسته پیدا شود که بتوانیم در کنار هم از موزیسین ها تنظیم کننده
هایی در این آلبوم های رسمی استفاده کنیم که همگان بدانند موسیقی کرمانشاه هنوزم حرف هایی برای گفتن دارد .
6) کنسرت ها :
از دوره تحصیلات ابتدایی تا به امروزه کنسرت ها و برنامه های زیادی داشته ام تا زمان دوره پایانی راهنمایی در کلیه برنامه ها مناسبت های ارشاد اسلامی سرپل ذهاب حضور داشتم و به اجرای برنامه می پرداختم اما در سال 82 به اصرار هواداران تصمیم به اجرای یک کنسرت بزرگ گرفتم که این کنسرت با مجوز رسمی وزارت ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به شماره 3091/12 در تاریخ 23-26 اردیبهشت ماه در تالار مفتح کرمانشاه اجرا شد ، استقبال از کنسرت در حدی بود که موفق ترین کنسرت آن سال شد . و نیز پیشنهاد های زیادی از جانب گروه های موسیقی مختلف در داخل و خارج از کشور داشتم که بنا به دلایلی با هیچ کدام از اینها موافقت نکردم از جمله پیشنهاد کنسرت بهمن ماه یا اسفند ماه سال 91 در فرهنگ سرای نیاروران تهران .
7) صدا مخملی :
از اینکه هنرمندان و هنر پروران لقب صدا مخملی را به من می دهند سپاسگذارم من این لقب را به حساب لطف و تشویق آنها می گذارم امیدوارم که لیاقتش را داشته باشم .
8) چرا باز خوانی آهنگ های قدیمی به سبک جدید ؟
ما دارای ملودی ها و آهنگ های قدیمی هستیم که فارس ها ، ترک ها ، عرب ها آنها را باز سازی می کنند و حقیقتا جای بعضی از این آهنگهای قدیمی در موزیک امروز خودمان خالی است و هیچ نوا و موسیقی جای آن را پر نکرده و اینکه برای نسل جدید هم این کار ها زیبا هستند .
9) بهره گیری از محضر استادان و بزرگان موسیقی منطقه کرمانشاه :
نزد استادانی چون زنده یاد مجتبی میرزاده
زنده یاد اسماعیل خان مسقطی ، مرتضی صنعتی و زنده یاد حشمت الله لر نژاد وزنده یادسیدمرتضی شریفیان اسماعیل صابور جمشید عزیز خانی کسب فیض نموده ام .
10) قدیمی تر ها گفته اند بگو دوستت کیست تا بگویم کیستی ؟ دوستان نور الدین :
دکتر همت اله بابای (فوق تخصص غدد و متخصص داخلی ) . دکتر کریمی وفا
دکتر کریمی دکتر رضایی مهندس جعفر پیر نظری،(مدیریت شرکت بنیان سیما صوت ) بهنام صفایی،(مدیریت موسسه تصویربرداری کاج) سید رکن الدین ، سید آرش (نوازنده ی چیره دست تار ویکی از شاگردان استاد لطفی) سید شهاب (نوازنده کمانچه که روزگاری در محضر زنده یاد مجتبی میرزاده کسب علم نمود) . و سید اسکندر شهریاری (نوازند ه نی ) . سید مسعود افضلی نویسنده و محقق مصطفی بیگی (شاعر) . سید محمد حسینی (نویسنده و محقق) علی الفتی (شاعر). سعید عبادتیان (شاعر) مهندس سید آرش و سید آرمان یادگاری و پدر محترمشان سید پاشاه یادگاری مهندس احسان و عارف آزادی و پدر بزرگوارشان استاد حسین آزادی - میر علی مهدوی (قهرمان جودو ایران ، آسیا ، اروپا ) افتخاران شهر کرمانشاه برادران محبی (قهرمانان کشتی جهان و مربیان سابق تیم ملی) . رضا مرادی (قهرمان فول کنتاک جهان ) . سید نظام دلفانی (مدیریت موسسه موسیقی دلفان آتش) . امیر حمزه غلامی (مدیر موسسه زبان خارجه نصرت و نوازنده نی ) . محسن دایی چی (نوازنده سنتور) جواد عزیزی (نوازنده ی تنبور،سه تار،تار،دیوان،دف ). فرزاد و کیوان منهوبی گوره جوبی ، محمد شهسواری محمد سماواتی حمید منصوری و ... با عرض پوزش از حضور عزیزان و دوستانی که اسم آنها از قلم افتاده است .
11) گاها و بعضا در محافلی سخنهایی در مورد شما بیان شده که در خور شما نبوده و چرا تنهایی ؟
از آنجا که انگشتان یک دست شبیه به هم نیستند افراد یک خانواده هم از این موضوع مستثنا نیست . گاهی در یک خانواده یکی از اعضا ء آن عمدا یا سهوا خطایی مرتکب می شود که ذهنیت دیگران به همه اهل آن خانواده به سمت وسویی دیگر می رود و این قصه می شود که در محافل بازگو می کنند تا جایی که کارها ی ارزنده آنها به گوش مخاطب هم فریب دهنده است . من هم قربانی یک سری رفتار ها و عملکرد های برادرانی شدم که عرصه رابرای کار و هنر نمایی من تنگ و تنگ تر کردند ، گاهی برای فرار از پچ پچ های دوستان ، متلک ها ، سرزنش ها و ... به کنجی پناه می بردم و احساس رنج و دردم را تنهایی با سازهایی می سوزاندم اما هر چه از آن روزها می گذرد مخاطبان با شعور کار های موزیک یافته اند هر کسی را با سنگ خودش محک بزنند.
هرکس بد ما به خلق گوید ما دیده به بد نمی خراشیم ما نیکی او به خلق گوییم تا هر دو دروغ گفته باشیم
12) دلیل دیر معرفی شدن نورالدین :
سه دلیل دارد :
1- شخصا دوست داشتم برای مخاطب خاص خودم بخوانم .
2- شباهت ناچیز بین صدای من و صدای دیگر هنرمندان خانواده ی بذله که باعث خیانت برخی نوار فروشان و سود جویان به من شد، برای مثال : شخصی به یک مرکز پخش کا رهای هنری که جزء معروف ترین ها است مراجعه کرده بود برای تهیه کار من و مدیر آنجا آگاهانه و از روی عداوت کار دیگری از هنرمندان خانواده بزله را به عنوان کار من تحویل داده بودند و تنها دلیلش این بوده از نظر تفکری با آنها هم سو نبوده ام و از این موضوع خوشحالم که اسم نورالدین متعلق به پوستر و تبلیغات کاذب نیست همین باعث ماندگاری نورالدین خواهد شد ، و دوستی من با برخی از مدیران مرکز پخش کار های هنری دلیل شخصی و قلبی دارد نه به دلیل فروش کار های من .
3- مشکلات مادی ، نداشتن حامی خوب از نظر مادی و معنوی ، با اینکه در یک خانواده هنرمندی رشد کرده ام که هر کدام از اعضای این خانواده دارای موقعیت های هستند که می توانستند حامی خوبی برای من باشند تنها به این دلیل میسر نشد بنا به گفته های اساتید بزرگ موسیقی وهنر پروران وهنردوستان صدای من از بقیه برادران بزله توانا تر بوده بدیهی است خودشان هم جاهای به این موضوع اشاره کرده اند و این موضوع باعث رنج آنها شده ، اما من سپاسگذارم از تک تک آنها که حمایتم نکردند زیرا توانستم با تکیه به لطف خدا و شناسایی توانایی های ذاتی خودم نه تنها یک خواننده بلکه یک صدا بردار ، تنظیم کننده کار های خود و نوازنده شوم و جایگاهی در بین هنردوستان و هنر پروران برای خودم داشته باشم .و نورالدین به عنوان عضو کوچکتر همین خانواده همانند گذشته خدمتگذار آنها در کار های هنریشان بوده و هست .( گاهی خداوند درها را قفل می کند پنجره ها را می بندد ، زیباست که بیندیشیم بیرون طوفان به پاست و خداوند می خواهد از ما محافظت کند)
13) زباترین آرزوی هنری نورالدین تا کنون برآورده نشده است :
در روزگاری که امکان داشتن کیبورد برایم فراهم نبود و با کیبورد دیگران می نواختم به این عشق پنجه روی ساز می گذاشتم که روزی برای برادرانم بنوازم و آنها بخوانند . ساعتها تمرین می کردم که بین برادرانم قرار گرفته ام و می نوازم .چنان د رآن احساس غوطه ورمی شدم که ساعتها را فراموش میکردم گاه 10 تا 12 ساعت می نواختم و خودم در خیالم بجای آنها می خواندم و احساس شادی در وجودم پدیدار می شد ، آرزوی تشکیل این مثلث تا کنون در دلم مانده است .
14) بهترین و بدترین خاطره ی زندگی نور الدین :
تلخ ترین خاطره زندگی من تلخی اش دو چندان یک خاطره است پدرم با هزاران مشکل برای من یک تار گرفته بود که تمام نداشته هایم را در آن می دیدم که آن تا ر را به جای بدهی یکی از برادرانم از دست دادم و این تلخی و زحمت طاقت فرسای پدرم برای خرید آن تار با از دست دادن شخص پدر تلخ تر شد . آن زمان بود که به معنای واقعی این جمله پی بردم " پدر اعتبار زندگی است " . اما با آمدن پسرم دانیال تلخی آن روزگاران را کمتر احساس میکنم .
15) جایی که دعوت باشی سازی را به همراه خواهی برد یا آوازی ؟
جیب هایم را پر می کنم از سپیده و آفتاب ، وقتی به دیدار عزیزی می روم که در گودترین جای شب انتظار روشنی در آوازم را می کشد . اما گاهی هم که در محفل بزرگان موسیقی قرار می گیرم در جمع آن همه نور و معرفت از اینکه حتی نامم به زبان آید در شرم هستم به قول سعدی :
بگفتا مبر نام من پیش دوست که حیف است نام من آنجا که اوست
16) دوستان و نزدیکان شما براین اعتقاد هستند که شما نمونه بارز یک انسان صادق هستید .
این وظیفه انسانی هر کسی است که با هم نوع خود صادق باشد و این کار خار العاده ای نیست ، از لطف دوستان و نزدیکان که مرا اینگونه می شناسند سپاسگذارم .
17) تا کنون دعوت هایی از رسانه و تلویزیون های خارج از ایران داشته اید ؟
95 درصد از شبکه های کردی از من دعوت کرده اند اما با احترامی که برای هنر و موسیقی کردی قائل هستم نتوانستم دعوت هیچ یک را قبول کنم . با نگاهی خیلی سطحی هر چند روند برنامه هایشان را می بینم که چقدر کیفیت آنها پایین آمده ، زمانی بزرگان موسیقی در این شبکه ها گفته ها و نا گفته های هنری خود را برای ما ارائه می دادند امروزه این رسانه ها تبدیل به دروازه هایی شده اند که هر کس با هر سطح سواد موزیک و فقط با بلند کردن صدایشان به جامعه معرفی می شوند نه خود را در حد اینها می دانم که توهینی برای هنر باشم و نه در حد تکیه دادن به جای بزرگان ، اما یک روز در همین شبکه ها حاضر خواهم شد فقط برای بیان این گفته ها و دفاع از اصالت موسیقی کردی بخصوص موسیقی کردی کرمانشاه .
18) برجسته ترین کار های نورالدین که در خلوت خودش هم آنها را گوش می دهد :
دنیا دنیا ، ایوشن توریاده ، دوری یاران ، آرام گیان ، آزار ، و دلیل برجسته بودن این کارها از نظر خودم فقط این است که این آهنگها را در جمع بزرگانی اجرا شده که مرا تایید کردند .
19) عیدی نور الدین برای سال 92 به همشهریان و هنر دوستان :
ما کرد ها دارای فرهنگی غنی هستیم همگی عشایر زاده با تمام تعریف های واقعی آن خصلت ها ، غیور
دلاور ساده زیستن خانه را به همسایه سپردن ... اما با پیشرفت علم و تکنولوژی تمامی آن خرده فرهنگ ها هم در حال تغییر و از بین رفتن است ، زمانی که جای مشک های پوستی ، مشک های آلومینیومی به سیاه چادر ها ایلیات راه پیدا کردند و جای گیوه بافتن زنان ایل، مردان ایل گیوه های نقش دار چینی به پا کردند دلم به رنج آمد و بر آن شدم تا خدمت ناچیزی به نسل جوان بکنم و این اصالت ها را به نمایش بگذارم در یک تصویر که به زودی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و امیدوارم مخاطبان کم ها و کاستی ها را بر نیت قلبی من ببخشند و این ناقابل را به عنوان عیدی از من پذیرا باشند .
20) نورالدین و ورزش :
نیاز به گفتن نیست که ورزش ضامن سلامتی جسم و روح است . 12 سال به صورت حرفه ایی در رشته های گوناگون به ورزش پرداختم . و مدت 7 سال است که ناپیوسته ورزش میکنم آن هم به دلیل گرفتاری های روزمره دو عنوان کسب نمودم یکی در سال 72 در وزن 64 کیلو گرم در مسابقات آموزشگاهی استان در رشته کشتی آزاد مقام اول را، و در سال 84 در وزن 85 کیلو گرم در رشته پرشین کیک بوکسینگ مقام اول کشوری را کسب نمودم .
لازم به یاد آوری است که استان کرمانشاه مهدکشتی و پهلوانی است و ما وارثان آن بزرگان از نظر ورزش و منش هستیم و هرگونه کوتاهی قابل چشم پوشی نیست و لازم می بینم از استاد مراد مرادی
رحمت فتاحی و قهرمان پیشکسوت جهان خیر اله فتاحی و از مربیان دلسوز کشتی شهرستان سرپل ذهاب یاد کنم و از مربیان رشته های رزمی جناب استاد کورش مصطفایی قدرت الله کنعانی در شهرستان سرپل ذهاب و در کرمانشاه در رشته جودو استاد میر علی مهدوی و زنده یاد سید کیانوش میره بیگی یاد کنم و در حال حاضر جسته گریخته در کنار دوست عزیزم استاد شاهین شیرمستی به ورزش می پردازم .
21) نورالدین در تعریف نورالدین و سخن پایانی :
کسی است که برای بالا رفتن خودش پا روی کسی یا حقی نگذاشت و نخواهد گذاشت ، و هیچ ارزش انسانی رازیر سوال نبرده و نمی برد . واین هم خوب میدانم (ارزش آدمی به اندیشه اوست نه به انباشته او)انباشته های خود را به رخ دیگران نکشیم،ازخداوند بزرگ بخواهیم ما را سالم و تندرست نگاه دارد،همدیگر راآزار ندهیم،این دنیا خیلی کوچکتر از این حرفهاست،غصه مال دنیا را نخوریم، چرا که مال این دنیا مال این دنیاست ، با عشق زندگی کنیم.همیشه حرف حق را بپذیرم از همدیگر خورده نگیریم،در کل بیاید همدیگر را قضاوت نکنیم (حکم نکنید تا بر شما حکم نشود ) به قول حضرت حافظ :
عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت
که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
من اگر نیکم و اگر بد،تو برو خودرا باش
هرکس آن بدرود عاقبت کار که کشت
نا امیدم مکن از سابقه ی لطف ازل
تو چه دانی که پس پرده که خوب است که زشت
مکن به نامه سیاهی ملامت من مست
که آگه است که تقدیر بر سرش چه نوشت
نه من از پرده تقوا به در افتادم و بس
پدرم نیز بهشت ابد از دست بهشت





نوع مطلب : مصاحبه، نورالدین بزله، 
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


پنجشنبه 19 اردیبهشت 1392 04:45 ب.ظ
خیلی خل وضع تشریف دارید حتما یه سر دکتر برید
كاك ئاوات محمدیشما لطف دارید،اگه شما از من خل تر نبودید اینجا نمی آمدید
سه شنبه 29 اسفند 1391 09:32 ق.ظ
آخه مرد حسابی تو کدوم دانشگاه درس موسیقی خوندی؟ که اینقد از خود راضی هستی کدوم کار هنری ناب و اصیل کردی حالا صدای ...ت جای خود داره
كاك ئاوات محمدیآقای تحصیل کرده شما اگه خودتون درس می خوندید این حرف رو نمی زدید آدم باید یکم ادب داشته باشه
خداپشت و پناهت
شنبه 12 اسفند 1391 07:05 ب.ظ
سلام ودرودفراوان برهمه دوستان عزیزواستادبزرگ نورالدین بزله...من هم یکی ازدوستداران صدای اقای بزله هستم ..من تاچندوقت پیش فقط صدای ایشان راشنیده بودم ولی الان که به این سایت سرزدم ونظر هنرمندان برجسته وشاعر بزرگ کرد اقای الفتی که درمورد اقای بزله خواندم وباعث شد که بیشتراقای بزله رابشناسم ونظراتی که ابراز کردند کاملادرخور وشایسته ایشان هست. من نمیتونم تخصصی درمورد کارهای ایشان وموسیقی صحبت کنم امابه عنوان یک شنونده همیشه این احساس به من دست میده که ایشان باخیلی ازخوانندگان کرد خصوصاخوانندگان ازادموسیقی کردی کرمانشاه تفاوتهای درزمینه نوع اجراونوع موسیقی دارند وجالب اینجاست مثل شعرهای حافظ که تلفیقی ازعشق وعرفان دارد ایشان درکارموسیقی وخوانندگی طوری استادانه هم موسیقی قدیم وسنتی کردی وهم موسیقی مدرن یاامروزی رابه هم نزدیک کردن که انسان باشنیدن انها هم یک حس نوستالوژیک بهش دست میده وخاطرات گذشته رادرذهن تداعی میکندوهم ازمدرن بودن ان به وجدمیادویک تفاوت دیگری که درایشان میبینم این هست که خیلی ازکلیپهای که ازایشان دیدم هم نوع لباس وهم فرهنگ کردی راهمیشه به قولی پاس میدارد..به نظرمن خوانندگی دریک ساز الکترونیکی به دست گرفتن وهرشعری راخواندن نیست خوانندگی وهنرمند بودن درکلیپهای که استادبزله روانه بازار کردن دیدم چون ایشان تمام سازهای موسیقی راخوب بلدهستند وبه قول موسیقیدانان چهارگوشه موسیقی رامیدانندبه نظرمن ایشان یک معلم هست برای طرفدارن چون سبک های موسیقی رابه جوانان خوب یادمیدهندوهمیشه ازخواندن واجرای کارهای ضعیفی که امروزه خیلی ازخوانندگان کرمانشاهی میبینیم که این فرهنگ غنی کرد رابه چالش میکشند پرهیزمیکنند..من مصاحبه ای ازاستادبنان شنیدم که فرمودند اگرمن دنبال پول وکسب درامد ازراه موسیقی بودم دران زمان توی کافه هامیخواندم ولی من خودم راوقف کارهنردرراه صحیح نمودم ومن این خصلت بزرگ دراقای بزله میبینم که به دنبال مادیات نبودند وهمیشه هزینه های سنگینی متقبل شدندتاموسیقی وفرهنگ بزرگ کردی به بیراهه کشیده نشودمن به عنوان یکی ازدوستدارن موسیقی وفرهنگ کردی این فعالیتهای استاد بزله رامیستایم ...باآرزوی توفیق روز افزون برای این هنرمند
كاك ئاوات محمدیباسلام وسپاس
درودبرشرفت
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


 
 
برچسب ها
پیوندها
آخرین مطالب